BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 3, 2011

this is my opinion ! sapa yg ada sakit jantung jgn baca !

ok ! ari nih nk cite ckit pasal gejala2 posting nih.. sy ada terbaca pasal isu "GRADUAN UPSI MANJA MELAMPAU LAMPAU" satu surat khabar yg sy xberapa nk gemar nih.. perlu ke bgtau ? xperlu rasanya..
ambbboooii.. cdap mulut dia berkata kata kan..

ok jap nk copy paste ayat

" Undi undi jugak, tapi pada ana bab ini memang graduan UPSI sudah melampau. Sudah diberikan ruang belajar di UPSI pun dah baik. Konon nak minta jaminan kerajaan supaya mereka diberikan tempat untuk bekerja selepas habis pengajian. "

ok ! berhubung dgn perkara d atas.. nih pendapat sy ja ea.
kami masuk UPSI utk apa ? sila jawab ye..
paham-paham la ea..

"Janganlah nak buat rayuan yang pelik-pelik. Muhasabah diri. Kalau nak layan untung nasib engkorang sahaja, apa nak jadi dengan anak-anak kami di universiti lain? Takpa kalau tak bekerja. Kalau nak minta macam tu senanglah. Habis tu graduan universiti lain nak cari peluang kat mana? Macamlah korang tu hebat sangat."

ok ! meh sy nk jawab : kami belajar 4 taun d UPSI bkn utk bersuka suka ria.. kami belajar tentang etika, pembangunan sahsiah, pengurusan pembelajaran, dasar dan falsafah n so on.. bnyk lg klu nk d list kan d cnie.. kami belajar utk menjadi seorang pendidik yg bek tp apa gunanya kami d cnie kalau org d luar sana mempertikaikan bakat yg kami ada.. kami x kata kami hebat tp kami mempunyai minat yg mendalam dalam bidang pendidikan sbb itu kami memilih jalan utk bergelar pendidik..
anak-anak pakcik di universiti lain ? knp dgn universiti lain ? ambik kos yg sama ka ? setiap org ada kepakaran dlm bidang masing2.. contoh klu anak pakcik blik dari mesir dia boleh bergelar ustaz kelak. kami bkn ambik kos yg sama mcm anak pakcik. bg pendapat sy la.. x guna klu kita mempunyai ilmu agama yg tinggi tp kita x pandai nk menasihati org len dgn cara yg berkhemah :) sy sokong dgn kata-kata abg afiq fikri : Setiap manusia ada perspektif yang berbeza... sebagai manusia yang rasional kita perlu menerima pendapat orang lain walaupun kita tidak bersetuju :)


" Anak- anak kami yang balik dari Mesir, Jordan, Libya, Tunisia dah siap-siap nak balik. Semua dah ada ijazah yang baik. Siap ilmu agama. Sudah belajar banyak daripada suasana Arab Spring di Timur Tengah dah siap nak laksanakan amanah di negara sendiri. Apa kena mengena pulak UPSI nak dapat layanan istimewa daripada kerajaan. Jenis tak sedar dek untung. Anak-anak kami pun pandai nak kerja kerajaan. Jadi Cikgu…lepas tu boleh pastikan generasi baru Malaysia mengenali PAS dengan lebih baik. Nak harap puak UPSI sahaja…alamat melingkuplah Negara kita ni."

Norfarahiyah bt Abdullah said : haii.. kata x sokong kerajaan tp kenapa nk anak pakcik bekerja dgn kerajaan"

* memohon maaf sekiranya ada bahasa2 sy yg kurang menyenangkan tp ini hanya pendapat sy sebagai pelajar UPSI. kami berhak bersuara kerana ia melibatkan masa depan kami. ke mana sahaja kami pergi nama UPSI tetap di hati kami.. kami sanjung nama yg UPSI. sy bangga bergelar pelajar UPSI. Bg sy klu nk nasihat tu nasihat la dgn cara yg berkhemah :)


* kita hanya mampu merancang tp DIA yg menentukan segala-galanya
jd sama2lah kita berdoa semoga perjalanan kita d permudahkan.. aminn..
jika sudah tertulis bahawa kita akan bergelar pendidik nescaya suatu hari nnti tuhan akan makbulkan isyaallah :)





2 comments:

nk komen, komen la :)
xmau komen pun xpa. just read ok :)
with luv ~ paah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...